شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

انتظارات سال 94 دولت در بخش ICT ؛

درآمد 400 میلیاردی دولت ازگرانی پیامک/ سود 10 هزار میلیاردی از ICT

تلفن همراه

چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱:۰۰


براساس برآوردهای صورت گرفته از برنامه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در سال 94 دولت مبلغ 101میلیون و 545 هزار و 650 میلیون ریال - معادل 10 هزار میلیارد تومان - از این بخش درآمد کسب خواهد کرد.

وایمکس نیوز - براساس سیاستها، برنامه ها و انتظارات از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برای سال 94 که از سوی دفتر برنامه ریزی و تلفیق بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده است، وزارت ارتباطات در مجموع درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم مبلغ 101 میلیون و 545 هزار و 650 میلیون ریال از درآمد دولت را برای سال 94 محقق می کند. این درآمد معادل 7 درصد درآمدهای دولت خواهد بود.

براین اساس درآمد مستقیم وزارت ارتباطات از حق السهم اپراتورهای ارتباطی، حق مالکیت، خدمات ارتباطی اجباری - USO -، فرکانس و نامبرینگ مبلغ 51 میلیون و 545 هزار و 650 میلیون ریال خواهد بود.

در همین حال برآوردها از درآمدهای غیرمستقیم این بخش شامل قسط فروش شرکتهای واگذارشده، سودسهام دولت، مالیات عملکرد، مالیات کارکنان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی مبلغ 50 هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

طبق برآوردهای به عمل آمده درآمدهای مستقیم دولت از بخش ICT کشور،شامل 35 میلیون و 400 هزار میلیون ریال درآمد حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و حق امتیاز شبکه و جریمه انجام تعهدات است؛ همچنین مبلغ 3 میلیون و 240 هزار میلیون ریال درآمد حاصل از خدمات عمومی اجباری روستایی، 430 میلیارد ریال درآمد حاصل از نامبرینگ و شماره گذاری مخابراتی و 340 میلیارد ریال درآمد حاصل از حق السهم رگولاتوری خواهد بود.

در بررسی های صورت گرفته مبلغ 7 هزار میلیارد ریال بدهی معوقه اپراتورهای مخابراتی و 990 هزار میلیون ریال درآمد حاصل از خدمات مخابراتی و حق استفاده از فرکانس رادیویی برای دولت درنظر گرفته شده است. در همین حال مبلغ 150 میلیون ریال درآمد حاصل از ورودی موزه های ارتباطی و 145 هزار میلیون ریال درآمد حاصل از فروش و عرضه فعالیتهای فضایی و اهدای مجوزهای این بخش برای دولت درنظر گرفته شده است.

به گزارش مهر، سهم درآمدی دولت از جرایم و خسارات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات 500 میلیون ریال خواهد بود و دولت مبلغ 4 هزار میلیارد ریال - معادل 400 میلیارد تومان - از افزایش قیمت هر پیام کوتاه درآمد کسب خواهد کرد.

براساس برآوردهای صورت گرفته درآمد دولت از این بخش در سال 94 درحالی رقم 51 میلیون و 545 هزار و 650 میلیون ریال درنظر گرفته شده است که این رقم برای سال 93 مبلغ 40 میلیون و 765 هزار و 650 میلیون ریال بوده است.

 

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو